تازه های سلامت و پزشکی
 
درباره وبلاگ


سلام خدمت دوستان عزیز وبلاگی که مشاهده می کنید به منظور دستیابی هر چه بهتر شما به گزارش کارهای آزمایشگاه ها و جزوات دروس رشته ی بیوتکنولوژی ایجاد شده است. امیدوارم مفید واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی میکروبی)
علم و فناوری




تاثیرات نماز بر سکته های قلی و مغزی

سکته قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در ممالک صنعتی است. هر چند که علل ایجاد کننده سکته های قلبی و مغزی شناسایی شده اند٬ اما در این میان تاثیر روان بر ایجاد هر کدام از آن علل٬ منجر شده است که امروز سکته ها را بعنوان قسمتی از اختلالات روانی تنی (بیماری هایی که بر اثر تاثیر روان بر جسم ایجاد می شوند) بشناسیم.

مطالعات تکمیلی پزشکان در سال های اخیر ٬ این فرضیه را مسلم کرده است٬ که بین تیپ شخصیت افراد و بروز سکته های قلبی و مغزی در آنها رابطه تنگاتنگی وجود دارد ٬ بعلاوه استرس های مداوم و طولانی با ایجاد شرایط خاص ٬ در رگ های خون دهنده به قلب و مغز ٬ زمینه را برای سکته در این اعضاء مساعد می سازد.

گزارش شده است که فشار های شدید حرفه ای ٬ نگرانی خانوادگی یا مالی ٬ افسردگی و خستگی ٬ مقدمه بروز سکته های قلبی است.

چون سطح کلسترول( چربی حیوانی) در خون افرادی که تحت فشار فکری هستند بالا می رود و احتمال بروز لخته های منجر به سکته در رگ های قلب بیشتر می شود.متخصصین مهمترین عوامل منجر به سکته مغزی را ٬ تنش های هیجانی که در پاسخ به گرفتاریها ٬ کشمکش های روانی و استرس ها ٬ به وجود می آید ٬ ذکر نموده اند. بر این اساس برای درمان مبتلایان به سکته که جان سالم بدر می برند ٬ علاوه بر درمان های طبی مختلف ٬ استفاده از دارو های روانپزشکی و حتی روان درمانی و رفتار درمانی نیز توصیه می شود.توجه به این نکته مهم است که هر عاملی که سبب تخفیف استرس ها و ایجاد امنیت روانی در شخص و بر قراری شخصیت متعادل در افراد گردد ٬ خواهد توانست تاثیر چشمگیری بر کاهش میزان سکته های قلبی و مغزی بگذارد.

از آنجایی که بر اثر نماز احساس امنیت روانی برای انسانحاصل می گردد٬ نماز نقش حفاظتی در مقابل اضطراب ها و استرس های حاد و مزمن زندگی را ایفا می کند.

پس می توانیم به این نکته درخشان دست یابیم که نماز با ایجاد ثبات در شخصیت و ایمنی بخشی در مقابل استرس ها ٬ ریسک ابتلا به سکته های مغزی و قلبی را به شدت کاهش می دهد.  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 23:49 ::  نويسنده : عطیه رجائی